Dinamització

En aquest espai trobareu un recull de propostes per dinamitzar la vostra tasca docent i, per tal de facilitar la relació i l'intercanvi entre els centres del Gironès, anirem publicant periòdicament les experiències i actuacions destacades que ens feu arribar, ompliu la fitxa següent i ens l'envieu per correu electrònic (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.).

  Fitxa d'experiència  

Enllaços d'interès

Document Protecció de dades personals, ús d'imatges, propietat intel·lectual i Internet (23/06/2016) de la Normativa d'inici de curs

Document Protecció de dades personals. Recomanacions per als centres i serveis educatius

Document proposats pel Departament Ús d’imatges, publicació de dades de caràcter personal i de materials

Documents proposats pel Servei Educatiu

  • Per a menors de 14 anys

model en PDF
model editable en format DOC per a que el centre se'l pugui adaptar

  • Per a majors de 14 anys i professorat

model en PDF
model editable en format DOC per a que el centre se'l pugui adaptar

Formulari de consulta adreçat a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT),

Programari d'edició d'imatges pixlr

Programari de redimensió d'imatges Image converter one

Ajuda de Nodes i XTECblocs

I els vídeos?

Us fem algunes recomanacions per publicar vídeo a la xarxa.

Els dispositius mòbils actualment permeten enregistrar vídeo amb molta comoditat. D'altra banda, hi ha molts programes que ens permeten retocar, girar, retallar... vídeo. Però tal i com passa amb les imatges, el que cal procurar és fer bons enregistraments per no tenir feines addicionals per publicar els nostres vídeos.

  • Els mòbils poden enregistrar vídeo verticalment, però la finestra de vídeo que publicarem al nostre WEB és, majoritàriament, de composició horitzontal. Si enregistrem amb el mòbil caldrà, doncs, tenir-ho present, i enrregistrar el senyal de vídeo horitzontal.
  • Actualment hi ha molts formats de vídeo: des del típic format 3/4 a altres formats panoràmics. Val la pena posar-nos d'acord en quin format utilitzarem a l'hora d'enregistrar els nostres vídeos, sobretot si més endavant hem de fer un muntatge amb dos o més enregistraments.
  • Si necessitem enregistrar un acte, una obra de teatre... el més prudent és utilitzar una càmera amb trespeus.
  • Malgrat els grans avenços tècnics que han experimentat els dispositius d'enregistrament de vídeo en els darrers anys cal recordar, com en el tema de la imatge, conceptes claus que ens garanteixin un bon resultat final: bona planificació, atenció als contrallums, bones condicions de sonoritat...

En tot cas, us proposem que quan publiqueu el vostre vídeo tingueu en compte:


Utilitzeu la configuració "Ocult" quan publiqueu el vostre vídeo. Així evitareu que surti als resultats públics del cercador de YouTube:

En cas de voler convertir en ocult un vídeo ja publicat, podem fer-ho a través del Gestor de vídeos:

 

És important limitar les opcions que poden portar algun tipus de problema en les interaccions entre el vídeo i els usuaris que hi tenen accés. Concretament, proposem desactivar els comentaris i les valoracions:

També és recomanable limitar altres dades que poden induir a la establir comparacions entre alumnes:

Podeu desactivar immediatament l'accés a qualsevol vídeo de Youtube canviant el permís d'accés "Ocult" per "Privat", sense haver d'eliminar-lo.


Si treballeu amb Vimeo, recordeu que hi ha una opció que permet incloure una contrasenya per visualitzar els vídeos que publiqueu a la xarxa:

Tanmateix, també és important limitar les opcions que poden portar algun tipus de problema en les interaccions entre el vídeo i els usuaris que hi tenen accés. Concretament, proposem desactivar els comentaris, i fins i tot algunes possibilitats de compartició:

Podeu desactivar immediatament l'accés a qualsevol vídeo de Vimeo canviant la contrasenya, o bé la modalitat "Password" per "Only me"


Per últim, us aconsellem que eviteu publicar el nom de l'alumne al títol o a l'explicació dels vídeos publicats a la xarxa.