Amb el títol de "L'Any, també, de les biblioteques escolars", l'editorial de març 2015 de Document, el butlletí del Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya, reivindica el paper de les nostres biblioteques, llegiu-ne aquests fragments:
 
«...en aquest Any de les Biblioteques hi ha sectors de la nostra professió que, dissortadament, no han gaudit de l’impuls ferm i decidit d’una política bibliotecària global. Aquesta és la situació que pateixen les biblioteques escolars i que com a col·legi professional hem de denunciar. Una realitat feridora que ens ha de fer veure que, com a mínim en aquest camp, moltes coses o no s’han fet o directament, si s’han fet, no s’han fet de manera apropiada...»
 
«...Les biblioteques escolars són una peça clau i indispensable en l’educació, el desenvolupament i l’adquisició dels coneixements dels infants de Catalunya i, sobretot, són imprescindible per al foment lector...»
 
«... I les biblioteques escolars és una d’aquestes mancances. Volem que aquest any també serveixi per a posar aquest tema sobre la taula, per a parlar-ne en profunditat i per a posar fil a l’agulla per tal de solucionar les greus deficiències que pateixen aquestes biblioteques.»

Llegiu-ne més...

 

 

El Govern ha aprovat declarar l’any 2015 com a Any de les Biblioteques, coincidint amb el primer centenari de la creació de la Xarxa de Biblioteques Populars de la Mancomunitat de Catalunya.

Llegiu-ne més...

 

 

El Via llibre del Canal 33 (17-12/2014) va dedicar un programa a la lectura dels més menuts de la casa. Responsables de biblioteques, van exposar algunes claus per encomanar l'amor per la lectura als nens. També hi participà una propietària d’una llibreria independent i especialitzada, que recomanà lectures i formules per potenciar que els nens llegeixin, i una colla de nens i nenes que recomanaren llibres i van explicar què és per a ells la lectura i quins llibres els han fet entrar en aquest meravellós món.

Llegiu-ne més...

 

 

És un material editat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura amb la finalitat reforçar l’aprenentatge i l’ús de la llengua a través de la lectura.. Es tracta d’un conjunt d’activitats que motiven la conversa a partir de la lectura de textos de tipologia molt diversa. Les activitats estan pensades perquè es puguin utilitzar en contextos formals i informals d’aprenentatge: a les aules, en clubs de lectura, en parelles lingüístiques, etc.

Llegiu-ne més...