Material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia.
L’experiència combina una metodologia experimental, per a què els alumnes provin en primera persona, i materials complementaris en línia, per a què aprofundeixin en les bases teòriques i descobreixin investigacions relacionades d’actualitat.

Llegiu-ne més...

Bombini, Gustavo; Manresa, Mireia; Rodríguez, Carme; [et al.]
Graó; 2017
Monogràfic que tracta de les escriptures acadèmiques a secundària. Recull els articles: "Tot mirant-se al mirall", "Escriure per pensar i persuadir", "Escriure a través del currículum", "Escriptura i perspectiva", "El pòster com a gènere discursiu"...

Llegiu-ne més...

Rodríguez, Carmen; Vilà, Montserrat; Fontich, Xavier; [et al.]
Graó; 2017
Recull d’articles plantejats com una nova contribució al debat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’educació obligatòria. S’incideix en algunes de les claus del necessari canvi metodològic a les aules: interacció, protagonisme de l’aprenent, saber conscient i vinculació amb l’ús.

Llegiu-ne més...

Joc no competitiu amb la intenció de donar a conèixer els fonaments de la programació. Els nens han d’identificar quin és l’objectiu, visualitzar les diferents alternatives,  identificar les possible solucions, codificar una seqüència d’accions, buscar la solució més eficient, executar aquesta cadena d’accions i avaluar el resultat.

Tots els jugadors han de buscar a l'hora, mental i ràpidament, un camí per al robot, des de la posició en la que es troba fins a la casella determinada pels daus. Guanya el primer en trobar-lo. Per arribar-hi, el robot només es pot moure vertical o horitzontalment fins a una casella que comparteixi o número o color amb la casella actual.