Aquesta selecció de lectures infantils i juvenils, però també per als pares, mestres i educadors, és una proposta de les biblioteques públiques de les comarques gironines, elaborada pel grup CLER (Club de Lectures Recomanables) amb l’objectiu d’oferir una tria acurada de novetats per fomentar la lectura entre els infants i joves.

Llegiu-ne més...

 

 

Quadern didàctic (2015) de la Fundació Bromera per commemorar les festes literàries de l’abril, «mes del llibre i la lectura». Adreçat a nens i nenes entre 8 i 12 anys, en els textos triats les històries d’aventura, misteri, investigació i casos sense resoldre cobren protagonisme, i la proposta inclou notes sobre els seus autors i referències a les efemèrides que se celebren.

Llegiu-ne més...

 

 

Amb el títol de "L'Any, també, de les biblioteques escolars", l'editorial de març 2015 de Document, el butlletí del Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya, reivindica el paper de les nostres biblioteques, llegiu-ne aquests fragments:
 
«...en aquest Any de les Biblioteques hi ha sectors de la nostra professió que, dissortadament, no han gaudit de l’impuls ferm i decidit d’una política bibliotecària global. Aquesta és la situació que pateixen les biblioteques escolars i que com a col·legi professional hem de denunciar. Una realitat feridora que ens ha de fer veure que, com a mínim en aquest camp, moltes coses o no s’han fet o directament, si s’han fet, no s’han fet de manera apropiada...»
 
«...Les biblioteques escolars són una peça clau i indispensable en l’educació, el desenvolupament i l’adquisició dels coneixements dels infants de Catalunya i, sobretot, són imprescindible per al foment lector...»
 
«... I les biblioteques escolars és una d’aquestes mancances. Volem que aquest any també serveixi per a posar aquest tema sobre la taula, per a parlar-ne en profunditat i per a posar fil a l’agulla per tal de solucionar les greus deficiències que pateixen aquestes biblioteques.»

Llegiu-ne més...

 

 

Una cosa tan senzilla com un conte ajuda al nen a identificar les seves pròpies emocions i les dels altres, el que porta a desenvolupar l'empatia i l'autoestima; a relaxar-se mentre està atén i s'entreté; fomenta sentiments de confiança, seguretat i independència mentre estreny llaços afectius amb els seus pares, avis o educadors; estimula la memòria, la representació de símbols, el gust estètic, i, en definitiva, a conèixer i interpretar millor el món circumdant mitjançant l'imaginari ia adquirir l'hàbit lector.

Llegiu-ne més...