Hem participat a Girona Temps de Flors 2014.  Per commemorar el 70è aniversari de la publicació de El Petit Príncep, les aules d’acollida de secundària de la ciutat de Girona han llegit i treballat El Petit Príncep d’Antoine Sant-Exupéry. Igual que el Petit Príncep, els alumnes de les aules d’acollida han emprès un viatge a la recerca d’un món millor, un viatge amb experiències enriquidores però no exempt de dificultats. Així, cada alumne és com un Petit Príncep a la recerca del seu propi camí. Un viatge que s’inicia en el moment que la família comunica que emigraran, o en el moment del reagrupament familiar. Tots somien en un món millor i sovint idealitzen el seu destí. Com a proposta final d’aquest treball, els alumnes de les aules d’acollida de Girona han participat a Girona Temps de Flors presentant un conjunt floral al pati dels Serveis Educatius del Gironès entre el 10 i el 18 de maig. El projecte de composició floral ha estat dissenyat per Isaac d’Aiguaviva, professor de l’Escola Bell-lloc del Pla. La pintura mural  ha estat realitzada per l’artista i directora de l'Escola Municipal de Belles Arts de Salt, Delphine Labedan que també ha dirigit el procés de pintura dels alumnes. I en l’elaboració dels elements complementaris hem estat assessorats per la mestra especialista en art, Carme Garriga. Agraïm la col·laboració desinteressada de tots els artistes. Moltíssimes gràcies.
 
Hem organitzat la fira "Ciència entre tots" que va tenir lloc el dissabte 26 d'abril al centre de Girona. La fira va ser protagonitzada bàsicament per alumnat de secundària de diferents instituts de les comarques gironines i adreçada a tota la ciutadania (alumnat d’infantil, primària i secundària, joves universitaris, professorat, famílies…). Es va ubicar a la plaça Pompeu Fabra, entre la seu de la Generalitat de Catalunya a Girona i la Casa de Cultura. Al llarg del matí, en diferents taules (una setantena), grups d'alumnes, professors i divulgadors científics (en total 300 persones) van mostrar experiments i experiències amb l'objectiu d'apropar la ciència a la ciutadania.
Podeu trobar més informació sobre el seu desenvolupament al bloc de "Ciència entre tots":
     
 
Hem anat al primer Rodajoc del Gironès, el RODAJOC de Salt (8 d'abril de 2014), amb la participació de més de 220 nens i nenes alumnes de 3r i 4rt de primària de les escoles: El Gegant del Rec, El Pla, FEDAC Salt, La Farga, Pompeu Fabra, Silvestre Santaló, Veïnat.
El Rodajoc  pretén la recuperació de diferents jocs com a font d’intercanvi cultural. El joc és una eina que ajuda a aconseguir l' objectiu de comprendre i respectar les diferents cultures en les que es troba immersa la societat.
El Rodajoc és la part visible i pràctica del treball realitzat en les aules basat en el coneixement de la cultura de joc dels pobles dels 5 continents amb la intenció de fer ciutadans més justos i respectuosos amb les cultures que formen la nostra societat.
La filosofia del Rodajoc també es basa en utilitzar els espais públics de la ciutat com a lloc de trobada, de joc, d’esbarjo... dels nens i nenes. A Salt s'ha realitzat en el Passeig Josep Tarradellas i carrer Guilleries
Aquesta activitat ha estat impulsada pel Consell Esportiu del Gironès amb la col·laboració de la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Salt i dels mestres d’educació física de la zona (grup de treball del Pla de Formació del Gironès).
     

 

 
Hem assistit a la sessió de debat i reflexió al voltant de la situació actual de la violència de gènere, organitzada per la Unitat Regional de Proximitat i Atenció al Ciutadà dels Mossos d’Esquadra, aprofitant que fa 10 anys de l’aprovació de la Llei 1/2004, la Llei Integral de Violència de Gènere.
Aquesta sessió es va dur a terme el dia 14 de febrer, de 9’15 a 14’30. Es va debatre a partir de les següents qüestions.
  • Què s’ha aconseguit, a les comarques gironines, en els darrers 10 anys, en l’àmbit de la violència de gènere?
  • Què ha quedat pendent? Què és el que no s’ha aconseguit?
  • Proposta d’idees per superar les barreres pendents.
Hi varem coincidir, entre altres, treballadors socials, policies, professionals de l’ensenyament, professionals de la salut, psicòlegs, educadors, advocats,...
     

 

 
Hem inaugurat la 4a edició de l’activitat “Visitem escoles”, el dimecres 12 de febrer. L’acte ha comptat amb la conferència “El model d'Escola Pública? És possible construir-lo en totes les seves dimensions?” a càrrec de Joan Domènech, mestre i director de l’escola pública Fructuós Gelabert de Barcelona. Seguidament s’ha fet un acte de reconeixement a la participació de les escoles visitades en edicions anteriors entregant un record dissenyat per l’artista gironina Dolors Picazo.